مستربچ آنتی یووی

اشعه ماوراء بنفش موجود در نور خورشید باعث تخریب رنگ و کاهش کیفیت پلاستیک ها می شود. مستربچ های آنتی UV این اشعه های مضر فرابنفش را جذب می کنند و از تخریب رنگ و افت خواص پلاستیک ها جلوگیری می کنند که در نتیجه محافظت طولانی مدت و ثبات رنگ عالی را به همراه دارد.

دسته محصول: مستربچ های افزودنی
دیتاشیت ها

محصولات پلاستیکی که امروزه در بسیاری از صنایع نقش مهم و ضروری یافته اند، با کمک مستربچ‌ها قابلیت ارتقا سطح کیفیت دارند که این امر به تولید محصولات با کیفیت بالاتر کمک می‌کند. مستربچ آنتی یووی یکی از افزودنی‌های پرکاربرد در صنعت تولید محصولات پلاستیکی است که هم به صورت سفارشی و هم از پیش تعیین شده در تولید کالا‌ها استفاده می‌شود. مستربچ آنتی یووی (anti-uv masterbatch) یا همان مستربچ ضد اشعه فرابنفش با محافظت از محصول در برابر نور خورشید، به افزایش طول عمر و حفظ کیفیت آن در طولانی مدت کمک می‌کند. همراه ما باشید تا در این مقاله با مستربچ آنتی یووی بیشتر آشنا شویم.

آشنایی با مستربچ آنتی یووی

مستربچ‌ها به طور کلی در سه دسته افزودنی، رنگی و پرکننده وارد بازار می‌شوند تا به بهبود فرآیند تولید، ارتقا سطح کیفیت محصول، تولید رنگ و… کمک کنند. مستربچ آنتی یووی در دسته افزودنی‌ها قرار دارد و بر پایه گستره گوناگونی از مواد پلیمری چون پلی اتیلن، پلی پروپیلن و… تولید می‌شود. این افزودنی از محصولات پلاستیکی در برابر نور فرابنفش خورشید محافظت می‌کند تا در طول زمان کیفیت خود را از دست ندهند. به همین دلیل مستربچ آنتی یووی را می‌توان عاملی بر افزایش طول عمر محصولات پلاستیکی دانست. در واقع اشعه فرابنفش خورشید باعث از بین رفتن مواد رنگی و تغییر رنگ کالا می‌شود و در گذر زمان با تخریب بافت پلیمری، به تغییر شکل آن منجر می‌شود. بنابراین مستربچ آنتی یووی با ارتقاء کیفیت محصول از تخریب زودهنگام جلوگیری می‌کند.

مستربچ  آنتی uv چگونه ساخته می شود؟

مستربچ  آنتی uv، برای اولین بار،با الیاف جدید ضد اشعه ماوراء بنفش بر پایه سدیم و عناصر دیگر تهیه شد. سپس یک ماده رنگدانه، نانو سریم فسفات (nano-CePO4) توسط عامل جفت کننده آلومینات اصلاح شد و سپس به عنوان عامل ضد اشعه ماوراء بنفش مبتنی بر سریم (CAUA) در تهیه مستربچ استفاده شد. این فرمول ساخت مستربچ در کارخانه‌ها است که بعدها در صنایع متفاوت به کار رفت.

کاربرد مستربچ آنتی یووی

برای خرید مستربچ آنتی یووی باید در ابتدا با کاربردهای این محصول آشنا شوید تا در شناسایی موارد استفاده از آن دچار سردرگمی نشوید. محصولات پلاستیکی در برابر نور خورشید دچار تغییرات فیزیکی می‌شوند که ممکن است باعث آسیب به سلامت کالا و ضعف کاربردی آن شود. از عوارض قرارگیری محصولات پلاستیکی در برابر نور فرابنفش می‌توان به مواردی چون شکنندگی، کاهش ضخامت و ورقه‌ای شدن، ترک، تغییر رنگ و… اشاره کرد که این خسارات استفاده از این افزودنی را در بسیاری از صنایع ضروری می‌کند. کاربرد مستربچ آنتی یووی عبارتند از:

  • صنعت خودروسازی
  • تجهیزات شهری
  • لوله انتقال سیالات
  • صنعت بسته بندی
  • مخازن نگهداری آب
  • نایلون عریض صنعت کشاورزی

و به طور کلی هر محصول پلاستیکی که در برابر نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرد و سلامت آن برای مدت زمان طولانی از اهمیت بالا برخوردار است، به مستربچ آنتی یووی نیاز دارد.

مزایا مستربچ آنتی یووی

مستربچ anti uv در ترکیب با پلیمرهای پلاستیکی به بهبود خواص آن‌ها کمک می‌کند و باعث مقاومت بیشتر محصولات در برابر اشعه فرابنفش می‌شود که این امر مزایا بسیاری برای تولیدکنندگان و کالاهای تولیدی به همراه دارد. از مهم ترین مزایا مستربچ آنتی یووی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

خرید مستربچ آنتی یووی

  • جلوگیری از تغییر رنگ و شکل
  • جلوگیری از تخریب پلیمر
  • شفافیت محصول
  • افزایش طول عمر
  • محافظت از محتویات در برابر فساد
  • کاهش هزینه تولید

نور خورشید می‌تواند عاملی بر رشد جلبک و بیماری‌های دیگر باشد، همچنین در بسیاری از مواقع محتویات نگهداری شده در محصولات پلاستیکی در برابر اشعه فرابنفش دچار فساد می‌شوند. بنابراین وجود این افزودنی از ایجاد هرگونه آلودگی و بیماری جلوگیری می‌کند تا محصولات به صورت سالم و بهداشتی مورد استفاده قرار گیرند.

خرید مستربچ آنتی یووی

با توجه به اینکه مستربچ آنتی یووی از مزایا بالایی برخوردار است و امروزه در صنایع بسیاری کاربرد دارد، تولیدکنندگانی زیادی اقدام به تولید این محصول پرکاربرد کرده اند که هر کدام از آن‌ها محصولاتی باکیفیت متفاوت عرضه می‌کنند. بنابراین بهتر است در خرید مستربچ آنتی یووی به نکاتی که در ادامه گفته می‌شود توجه کنید تا برای خرید محصول باکیفیت دچار سردرگمی نشوید. قبل از اینکه به سراغ تولیدکنندگان بروید، مقدار مورد نیاز از این افزودنی را برای تولید کالا مورد نظر مشخص کنید. سپس با مشاوران فروش شرکت‌های تولیدکننده وارد مذاکره شوید و ضمن دریافت اطلاعات از محصول، خدمات شرکت و قیمت کالا را بپرسید. سپس با توجه به اطلاعات جمع آوری شده، تولیدکنندگان مختلف را مقایسه کنید و با توجه به معیارهای کیفیت، بودجه، شرایط فیزیکی محصول تولیدی و…، برای خرید مستربچ آنتی یووی اقدام کنید.

جمع بندی

مستربچ آنتی یووی یکی از افزودنی‌های پرکاربرد در صنعت تولید محصولات پلاستیکی است که با ایجاد مزایا گوناگون به ارتقا سطح کیفیت محصولات کمک می‌کند. این افزودنی در ترکیب با پلیمر پلاستیکی از کالا تولیدی در برابر اشعه فرابنفش خورشید محافظت می‌کند و با جلوگیری از تخریب بافت آن، باعث افزایش طول عمر محصول می‌شود. ما در این مقاله به طور کامل با کاربرد مستربچ آنتی یووی و مزایا آن آشنا شدیم و همچنین با ارائه نکاتی درباره خرید مستربچ آنتی یووی، به شناسایی بهتر این محصول کمک کرده ایم. به یادداشته باشید که مستربچ آنتی یووی بر پایه‌های پلیمری متنوعی وارد بازار می‌شوند که شما باید نمونه سازگار با پایه پلیمری محصول تولیدی خود را خریداری کنید.

سوالات متداول

مستربچ آنتی یووی چیست؟

مستربچ آنتی UV (جاذب نوری) مستربچ‌هایی هستند که از محصول پلاستیکی در برابر خورشید ، نور فرا بنفش آن محافظت می‌کنند.

مزایای اسفاده از مستربچ آنتی یووی چیست؟

با استفاده از این مستربچ رنگ و شکل مواد تغییر نخواهد کرد و ثایت می ماند. همچنین از تخریب پلیمر جلوگیری کرده و بنابراین موجب افزایش طول عمر محصول نیز می‌شود.

1 review for مستربچ آنتی یووی

  1. کامیار

    سلام من شنیدم آنتی یووی عمر محصول رو زیاد میکنه، از چه نظر این حرف رو میزنن؟

Add a review

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *