1. سی‌وان پلیمر
  2. /
  3. مستربچ های افزودنی
  4. /
  5. مستربچ تاخیر انداز شعله

مستربچ تاخیر انداز شعله

دسته محصول: مستربچ های افزودنی
دیتاشیت ها

در طول فرآیند تولید محصولات پلاستیکی، از بسیاری از ترکیبات مختلف برای ایجاد با کیفیت‌ترین و بهترین محصول نهایی استفاده می‌شود. اقلام پلاستیکی بسیار قابل اشتعال هستند و در صورت قرار گرفتن در معرض شعله باز یا گرمای شدید می‌تواند به راحتی آتش بگیرد. افزودن مستربچ تاخیرانداز شعله به فرآیند تولید محصولات پلاستیکی از گسترش آتش جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید برای تولید محصولات باکیفیت و افزایش فروش، از «سی وان» برای خرید مستربچ تاخیرانداز شعله اقدام کنید.

مستربچ تاخیرانداز شعله چیست؟

مستربچ تاخیرانداز شعله (Flame Retardant) در طول فرآیند تولید محصولات پلاستیکی به پلیمرهای خام اضافه می‌شود. تاخیر انداز شعله از ترکیباتی مانند نمک‌های فلزی، ترکیبات هالوژن‌دار، ترکیبات فسفردار و هیدروکسید‌های فلزی تهیه می‌شود. این افزودنی منحصر به فرد به منظور ارائه کیفیت مطلوب به محصول تولیدی استفاده می‌شود که از گسترش شعله‌های احتمالی جلوگیری می‌کند.

ایمنی در برابر آتش یک اولویت است، به خصوص در مورد پلاستیک! مستربچ ضدحریق می‌تواند ایمنی محصول را افزایش دهد و مقاومت آن را در برابر آتش بالا ببرد. هنگامی که آتش سوزی شروع می‌شود، مستربچ برای کاهش سرعت گسترش آتش و افزایش زمان از بین رفتن ماده پلاستیکی وارد عمل می‌شود. افزودن مستربچ ضد آتش به پلاستیک‌ها می‌تواند تضمین کننده یک محیط امن باشد.

مستربچ تاخیرانداز شعله چگونه کار می‌کند؟

مستربچ‌های تاخیرانداز شعله برای جلوگیری از انفجار یا گسترش شعله در مواد پلاستیکی مختلف استفاده می‌شوند. برای شروع آتش سوزی، سوخت، اکسیژن و منبع اشتعال باید وجود داشته باشد. شیمی تاخیرانداز شعله تضمین می‌کند که محصولات نهایی سرعت آتش را کاهش می‌دهند و تولید سوختگی و دود را کم می‌کنند.

فناوری ساخت مستربچ ضد حریق منحصر به فرد به منظور دستیابی به استانداردهای عملکرد دقیق مطابق با قوانین ایمنی آتش نشانی، بدون تأثیرگذاری بر سایر خواص مواد پلاستیکی ایجاد شده است. مستربچ‌های مقاوم در برابر شعله به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر شروع و انتشار آتش در عین حفظ تعادل و خواص مکانیکی محصولات پلاستیکی موثر عمل کنند.

اهمیت خرید مستربچ تاخیرانداز شعله

بیشتر پلاستیک‌ها موادی بر پایه کربن هستند. آنها قابلیت اشتعال بالایی دارند و در تماس با شعله باز به سرعت می‌سوزند. پلاستیک وقتی در معرض شعله باز قرار می‌گیرد، گازها و دودهایی را از خود بیرون می‌دهد که باعث ایجاد اثرات مضر می‌شود. با افزودن مستربچ تاخیرانداز شعله به فرآیند تولید پلاستیک‌های مختلف، محصول نهایی در برابر آتش بسیار مقاوم‌تر خواهد بود و آسیب کمتری به بار می‌آورد.

هنگامی که مستربچ ضد شعله در پلاستیک قرار می‌گیرد، آتش و گسترش آن را به تاخیر می‌اندازد. گسترش آتش و شعله بسیار بیشتر طول می‌کشد و همین امر کنترل آتش و خاموش کردن آن بدون آسیب شدید به پلاستیک و محیط را آسان‌تر می‌کند. مستربچ ضد آتش را می‌توان در صنایع مختلفی که از پلاستیک استفاده می‌کنند به کار برد. به عنوان، این مستربچ در صنعت سیم و کابل به وفور استفاده می‌شود.

از آنجایی که سیم و کابل در معرض آتش سوزی ناشی از اختلالات برقی هستند، بسیار مهم است که پلاستیکی که اطراف آنها را احاطه کرده است، ویژگی‌های ضد شعله داشته باشد. این مستربچ‌های را می‌توان به صنعت ساخت و ساز نیز اضافه کرد. کاربردهای مختلف در صنعت ساخت و ساز شامل وجود عناصر پلاستیکی است که برای افزایش ایمنی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مزایای مستربچ تاخیرانداز شعله

به غیر از مقاوم سازی محصولات پلاستیکی در برابر آتش، مستربچ ضد شعله چند مزیت مهم دیگر را برای تولید کنندگان پلاستیک در صنایع مختلف فراهم کرد. در ادامه به برخی از مزایای کلیدی مستربچ‌های مقاوم در برابر شعله اشاره می‌کنیم:

  • ایمن برای استفاده مداوم: ترکیب مستربچ تاخیرانداز شعله با محصولات پلاستیکی ایمنی بالا را تضمین می‌کند و دوام محصول را افزایش می‌دهد. مستربچ محصولات را برای استفاده مداوم ایمن می‌کند و در عین حال خواص آنها مانند رنگ، استحکام و موارد دیگر را حفظ می‌کند.
  • رعایت دقیق‌ترین استانداردها: ایمنی حرف اول را می‌زند. این مستربچ‌های در تولید محصولات نهایی اجازه می‌دهند تا با مقررات آتش نشانی مطابقت داشته باشند و آنها را مقاوم و نسوز کنند.
  • مطابق با الزامات زیست محیطی: مستربچ تاخیرانداز شعله طبق مقررات سختگیرانه آتش سوزی تولید می‌شود. با این مستربچ‌ها می‌توان به تلوید محصولات ایمن‌تر اشاره کرد و الزامات قانونی آتش را برآورده کند.

از فواید دیگر مسترچ ضد آتش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضد سایش
  • دارای مقاومت ابعادی
  • کاهش پخش شعله
  • کاهش دود و بخار ناشی از سوختن
  • کاهش حرارت تولیدی

انواع مستربچ تاخیرانداز شعله

در ادامه به انواع مستربچ ضد آتش اشاره می‌کنیم:

  • مستربچ تاخیرانداز شعله هالوژنه: از برم و کلر تشکیل شده است که از اشتعال محصولات پلاستیکی جلوگیری می‌کند و آن را به تاخیر می‌اندازد.
  • مستربچ تاخیرانداز شعله کم هالوژن: از هالوژن کمتری تشکیل شده است که تاثیر کمی بر خواص مکانیکی محصولات پلاستیکی دارد.
  • مستربچ تاخیرانداز شعله بدون هالوژن: در تولید این محصول از هالوژن استفاده نمی‌شود تا میزان آسیب به خواص مکانیکی محصولات پلاستیکی کمتر شود.

کاربردهای مستربچ ضد حریق

این مستربچ‌های را می‌توان در بسیاری از صنایع مختلف استفاده کرد. تولید کنندگان پلاستیک می‌توانند آنها را در فرآیند تولید محصولات مختلف، با توجه به نیازهای خاص سفارشی سازی کنند. در نتیجه، بیشتر ترموپلاستیک‌ها قابل اشتعال هستند و وقتی تا دمای بسیار بالا گرم می‌شوند، به راحتی می‌سوزند. موارد مهم در انتخاب مستربچ تاخیرانداز شعله شامل پایه پلیمری محصول نهایی، روش قالب گیری محصول نهایی، شاخص جریان مذاب MFI و درصد ایجنت ضد شعله هستند.

مستربچ تاخیرانداز شعله برای افزایش مقاومت در برابر اشتعال، کاهش انتشار شعله و سرکوب تشکیل دود به پلیمرها اضافه می‌شود. هدف اولیه از افزودن این نوع مستربچ به پلاستیک‌ها، تاخیر در اشتعال و سوختن مواد است. از کاربردهای مستربچ ضد حریق می‌توان به موارد لوازم خانگی، صنعت نساجی، قطعات خودرو، صنعت برق و الکترونیک، پروفیل و پنل و لوله و اتصالات اشاره کرد.

قیمت مستربچ تاخیرانداز شعله

قیمت مستربچ تاخیرانداز آتش به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که مهم‌ترین آنها کیفیت مواد اولیه است. مهم خواهد بود که به سابقه و اعتبار تولید کننده مستربچ دقت کنید. همچنین قیمت مستربچ براساس وزن محاسبه می‌شود. از عوامل موثر در قیمت مستربچ ضد شعله می‌توان به کیفیت نرخ ارز و میزان عرضه و تقاضا اشاره کرد.

خرید مستربچ تاخیرانداز شعله از «سی وان»

مستربچ تاخیرانداز شعله سی وان در نهایت کیفیت تولید می‌شود تا بتوانید محصولاتی بادوام و مقاوم در برابر آتش تولید کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و بررسی قیمت می‌توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

1 review for مستربچ تاخیر انداز شعله

  1. حامی

    سلام فرق با هالوژن و بدون هالوژن چیه؟

    • c1polymer

      سلام بدون هالوژن دار میزان آسیب به خواص مکانیکی محصولات پلاستیکی رو کمتر می کنه

Add a review

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *