کامپاند پ پ الیاف

دسته محصول: کامپاندهای پلیمری
دیتاشیت ها
زیردسته‌های این محصول
نتیجه‌ای پیدا نشد.

کامپاند پ پ الیاف یک نوع الیاف مصنوعی است که از پلی پروپیلن به عنوان ماده اصلی تشکیل شده است. این الیاف به دلایل مختلف در صنایع مختلف، از جمله صنایع نساجی، بسته بندی و خودروسازی استفاده می‌شود. اولین بار کامپاند پ پ الیاف در دهه ۱۹۵۰ توسط شرکت هرکولز در آمریکا تولید شد. این الیاف به دلایل فنی و اقتصادی بسیار محبوب شده و در سال‌های بعد به طور گسترده در صنعت نساجی استفاده شد.

یکی از پلیمرهای پرمصرف در کاربردهای صنعتی مختلف پلی پروپیلن است. از این ماده به صورت مستربچ و کامپاند در تولید محصولات پلاستیکی بسیاری استفاده می‌شود. به عنوان مثال از مهم‌ترین کامپاندهای پلی پروپیلن می‌توان به کامپاند پ پ الیاف اشاره کرد. این ماده از ترکیب پلی پروپیلن به عنوان کامپاند پایه و الیاف شیشه به دست می‌آید. در واقع الیاف شیشه وظیفه بهبود خواص مکانیکی کامپاند را برعهده دارد. جهت آشنایی بیشتر با کامپاند پ پ الیاف، کاربردها و مزایای آن در صنعت تولید پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را از دست ندهید.

کامپاند پلی پروپیلن الیاف

کامپاند پ پ الیاف که از پلی پروپیلن تقویت شده با الیاف شیشه به دست می‌آید، بیشتر در صنعت خودرو سازی و لوازم خانگی کاربرد دارد. حدود ۱۰ تا ۴۰ درصد این کامپاند الیاف شیشه است که باعث افزایش خواص فیزیکی و مکانیکی در پلیمر خواهد شد. در واقع می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از الیاف شیشه در این کامپاند، تقویت خواص فیزیکی و مکانیکی است که باعث ایجاد نوعی تعادل بین کیفیت و همچنین قیمت کامپاند خواهد شد.

البته علاوه بر این دو ترکیب، در تولید کامپاند پ پ الیاف شیشه، نسبت معینی از یک عامل واسطه جفت کننده استفاده می‌شود که به چسبندگی هر چه بیشتر الیاف شیشه بر روی پایه پلی پروپیلن کمک می‌کند.

کیفیت نهایی کامپاند پلی پروپیلن تقویت شده با الیاف شیشه تا حد زیادی به استحکام و میزان پایداری فاز میانی پلیمر پایه و الیاف بستگی دارد. در واقع اگر چسبندگی بین الیاف و و پلیمر پایه ضعیف باشد، نقش تقویت کننده الیاف تا حدودی ضعیف خواهد شد. بنابراین به همین دلیل است که با کمک عامل واسطه می‌توان این چسبندگی را افزایش داد.

نام محصولانواعدرصد
کامپاند پلی پروپیلن الیاف دارالیاف رنگی مشکی20 درصد
کامپاند پلی پروپیلن الیاف دارالیاف رنگ نچرال20 درصد
کامپاند پلی پروپیلن الیاف دارالیاف رنگ مشکی30 درصد
کامپاند پلی پروپیلن الیاف دارالیاف رنگ نچرال30 درصد

مزایای استفاده از کامپاند پ پ الیاف

کامپاند پ پ الیاف مزایای بسیاری دارد که باعث شده است مورد توجه بسیاری از تولید کنندگان در زمینه صنعت قرار بگیرد. این کامپاند نقش مؤثری در افزایش خواص مکانیکی ماده همچون افزایش استحکام کششی، ضربه پذیری، پایداری ابعاد، مدول خمشی و بسیاری از موارد دیگر دارد.

قابلیت طراحی بالا و سهولت در فرایند قالبگیری از دیگر مواردی است که مورد توجه بسیاری از خودرو سازان قرار گرفته است‌.

همانطور که در ابتدا گفته شد مهم‌ترین مزیت استفاده از این کامپاند‌ ایجاد تعادل بین خواص و قیمت کامپاند‌های مهندسی است. به این معنی که با تولید این کامپاند علاوه بر بهبود خواص، قیمت نیز در سطح مناسبی پایین خواهد ماند.

از دیگر ویژگی‌های این کامپاند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دارای شفافیت و مقاومت کششی بالا
  • مقاومت دمایی زیاد
  • خواص زیاد قالب گیری
  • میزان استحکام مکانیکی مناسب
  • دارای مقاومت تخریبی در برابر استرس‌های محیطی

کاربرد کامپاند پ پ الیاف

استفاده از کامپاند پ پ الیاف در صنایع مختلف بسیار دیده می‌شود. تولید کنندگان مختلف در ساخت قطعات خودرو، لوازم الکتریکی، لوازم خانگی، صندلی و مبلمان اداری از این نوع کامپاند استفاده می‌کنند.

چرا که استفاده از این نوع کامپاند در ساخت این لوازم، باعث ایجاد ویژگی‌هایی همچون افزایش مدول و استحکام مکانیکی ، مقاومت حرارتی، مقاومت خزش و مقاومت در برابر مواد شیمیایی و شوینده‌ها در این مواد می‌شود.

به طور کلی از مهم‌ترین کاربردهای کامپاند پ پ الیاف شیشه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • استفاده در خودرو سازی
  • در ساخت لوازم ساختمانی، خانگی، الکتریکی و اداری
  • ساخت قطعات با استحکام بالا

قیمت کامپاند پ پ الیاف

 قیمت‌ کامپاند پ پ الیاف تا حد زیادی به قیمت نفت و محصولات پتروشیمی وابسته است. از آنجایی که قیمت نفت و محصولات مرتبط با آن با نوسانات شدیدی رو به روست. بنابراین قیمت کامپاند پلی پروپیلن الیاف دار نیز تحت تأثیر این نوسانات قرار می‌گیرد. در نتیجه نمی‌توان قیمت ثابتی برای آن اعلام کرد و با توجه به نوسانات دلار، قیمت آن هم تغییر می‌کند.

با توجه به این موضوع بهتر است تولید کنندگانی که به دنبال خرید کامپاند پ پ الیاف هستند، قبل از خرید با فروشندگان و افراد کارشناس در مورد قیمت و کیفیت آن اطلاعات لازم را کسب کنند.

کامپاند PP با الیاف شیشه

کامپاند پلی پروپیلن با الیاف شیشه موجب افزایش چشمگیر در خواص مکانیکی از جمله در افزایش استحکام کششی، مدول خمشی، ضربه‌پذیری و پایداری ابعادی شده‌است. این کامپاند به دلیل قابلیت طراحی بالا و سهولت فرآیند قالبگیری مورد توجه بسیاری از صنایع مختلف مانند خودروسازان قرار گرفته است.

از کاربردهای اصلی این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خودروسازی
  • لوازم ساختمانی
  • لوازم خانگی
  • لوازم اداری
  • لوازم الکتریکی
  • قطعات با استحکام بالا

خرید کامپاند pp الیاف

خرید و فروش کامپاند پلی پروپیلن برای شرکت‌های پتروشیمی سود چشمگیری به همراه دارد. برای خرید کامپاند پلی پروپیلن باید توجه داشته باشید که این ماده در انواع مختلفی در بازار موجود است. این محصول  در گریدهای مختلفی تولید می‌شود و باید با مشورت کارشناسان متخصص و همچنین شناخت دقیق از کاربری مورد نیاز از این محصول، اقدام به خرید آن کنید. همچنین خرید مستقیم از کارخانه برای شما مقرون به صرفه‌ترخواهد بود. جهت خرید کامپاند پ پ الیاف با شماره‌های شرکت سی وان در تماس باشید.

جمع بندی

پلی پروپیلن از جمله پلیمرهایی است که با توجه به خواص و ویژگی‌هایی که دارد در تولید بسیاری از محصولات پلاستیکی و ساختمانی کاربرد دارد. این ماده به صورت کامپاند و مستربچ مورد استفاده قرار می‌می‌گیرد. کامپاند پ پ الیاف هم نوعی کامپاند پر مصرف است که از ترکیب پلی پروپیلن و ۱۰ تا ۴۰ درصد الیاف شیشه به دست می‌آید. از این کامپاند در ساخت لوازم خانگی، ساختمانی و پلاستیکی استفاده می‌شود.

Reviews

There are no reviews yet.

Be the first to review “کامپاند پ پ الیاف”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *