1. سی‌وان پلیمر
  2. /
  3. کامپاندهای پلیمری
  4. /
  5. کامپاند نسوز پایه پلی پروپیلن

کامپاند نسوز پایه پلی پروپیلن

دسته محصول: کامپاندهای پلیمری
زیردسته‌های این محصول
نتیجه‌ای پیدا نشد.

خطرات ناشی از آتش سوزی همیشه در کمین انسان‌هاست. آتش‌سوزی‌های ناشی از گرمای زیاد تجهیزات الکتریکی، خرابی شبکه‌های برق، زلزله و بسیاری از موارد دیگر، جان و مال انسان‌های زیادی را تحت تأثیر قرار داده است. از این رو انسان‌ها توانسته‌اند با تولید تأخیر اندازهای شعله همچون کامپاند pp نسوز، در کاهش شعله پذیری بسیاری از تجهیزات مؤثر واقع شوند. احتمالاً برای شما هم جالب است بدانید که تأخیر اندازها از چه جنسی هستند و چگونه عمل می‌کنند. با ما همراه باشید تا در این مطلب به معرفی کامپاند ضد شعله پلی پروپیلن، کاربرد و عملکرد آن که یکی از انواع تأخیر انداز­های شعله در مواد پلاستیکی است، بپردازیم.

کامپاند نسوز پایه پلی پروپیلن چیست؟

کامپاند pp ضد شعله که به نام کامپاند نسوز پایه پلی پروپیلن نیز شناخته می‌شود، موادی است که با افزودن به پلاستیک‌ها، مانع از آتش سوزی یا شروع آتش در محصولات پلاستیکی می‌شود. کامپاند pp ضد شعله که به عنوان تأخیر انداز شعله معرفی می‌شود مانند دیگر پایه‌های تولید شده همچون PE، ABS، PC و موارد دیگر بر اساس نوع تکنولوژی شیمیایی به کار رفته در آن‌ها، در سه گروه زیر دسته بندی می‌شود.

تأخیر انداز شعله هالوژن دار

کامپاند نسوز پایه پلی پروپیلن اگر به صورت هالوژن دار تولید شود، حاوی برم یا کلر خواهد بود. در نتیجه با کاهش عامل شعله، باعث اطفاء حریق می‌شود.

تأخیر انداز شعله بدون هالوژن

کامپاند ضد شعله پلی پروپیلن فاقد هالوژن را می‌توان به عنوان کامپاندهای دوست دار طبیعت معرفی کرد و با توجه به این که نسبت به کامپاندهای هالوژن دار، دود و سوخت سمی کمی تولید می‌کنند مورد توجه تولید کنندگان در سراسر جهان قرار گرفته است‌.

تأخیر انداز شعله کم هالوژن

این نوع تأخیر انداز نسبت به گروه اول دود کمتری ایجاد می‌کند البته از نظر خاصیت آتش زدایی نیز، عملکرد کمتری خواهد داشت.

کاربرد کامپاند نسوز PP

کامپاند ضد شعله پلی پروپیلن با توجه به خواصی که دارد، در صورت اضافه شدن به مواد، مانع از رشد آتش می‌شود. از دهه ۱۹۷۰ به بعد، جهت کاهش قابلیت اشتعال مواد، به بسیاری از محصولات صنعتی و مصرفی، کامپاند ضد شعله اضافه می‌کرده‌اند. کامپاند نسوز پایه پلی پروپیلن غالباً به محصولاتی مانند مصالح ساختمانی (سیم، کابل برق و مواد عایق)، محصولات حمل‌ونقل (صندلی، روکش، تجهیزات خودرو، هواپیما و ضربه گیر)، لوازم منزل مانند فرش، تشک، پرده و پارچه و وسایل الکترونیکی (کامپیوت، لپ تاپ و تلویزیون) اضافه می‌شود.

کامپاند نسوز پایه پلی پروپیلن کاربردهای گسترده‌ای دارد. ترکیبات فاقد هالوژن این کامپاندها با توجه به تولید پایین گازهای خورنده و سمی و همچنین قابلیت انتشار کم آتش به سرعت در حال پیشرفت و پاسخگویی به الزامات مورد نیاز هستند. چرا که از این کامپاندها می‌توان در صنایع مختلف مانند تولید کابل، پنل ساختمانی، قطعات خودرو و همچنین لوازم خانگی استفاده کرد.

خرید کامپاند pp ضد شعله

قیمت‌ کامپاند نسوز پایه پلی پروپیلن با توجه به مواد به کار رفته در آن‌ها متفاوت است. چرا که برخی از مواد موجود در آن‌ها ارزان‌تر و برخی گران‌تر است. به عنوان مثال ترکیباتی که برای انسان و محیط زیست ضرر کمتری دارند، قیمت بالاتری نسبت به ترکیبات پرخطرتر خواهند داشت. کامپاندها در مراحلی از فرایند تولید محصولات به آن‌ها اضافه می‌شوند. عملکرد آن‌ها به گونه‌ای است که بعد از جرقه خوردن اشتعال، فعال شده و باعث به تأخیر افتادن احتراق در محصول می‌شوند.

برای خرید کامپاند نسوز پایه پلی پروپیلن نیز بهتر است از قبل نوع محصولی که کامپاند به آن اضافه می‌شود مشخص شود تا بتوان نسبت به نوع آن، برای خرید کامپاند با کیفیت اقدام کرد.

جمع‌بندی

کامپاند نسوز پایه پلی پروپیلن یکی از انواع کامپاند است و همانطور که از نام آن‌ها مشخص است باعث افزایش مقاومت پلاستیک در برابر احتراق می‌شوند. این مواد با توجه به ترکیباتی که در آن‌ها به کار رفته است و همچنین پایه‌های آن‌ها در مواد مختلفی به کار می‌روند. قیمت کامپاند pp ضد شعله با توجه به نوع مواد شعله تأخیر انداز و کیفیت آن متفاوت است. به طوری که هر چه از ترکیبات طبیعت دوست و کم خطر برای انسان در آن‌ها استفاده شود، به همان اندازه قیمت کامپاند بالاتر است.

Reviews

There are no reviews yet.

Be the first to review “کامپاند نسوز پایه پلی پروپیلن”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *