مستربچ براق کننده

مستربچ های براق کننده با کارایی بالا ظاهر مات مایل به زرد کاملاً ذاتی را در اکثر پلیمرها مانند PVC، PE، PP، PC، ABS، TPU، TPE، EVA، TPV، سیلیکون و غیره وجود دارد را از بین می برد و درخشندگی براق با بالاترین وضوح در پلاستیک ایجاد می کند.

دسته محصول: مستربچ های افزودنی
دیتاشیت ها

عوامل سفید کننده فلورسنت که به عنوان مستربچ‌های برق کننده یا اپتیکال برایتنر نیز شناخته می‌شوند، محصول رایجی از صنعت مستربچ هستند. سفیدی و روشنایی اغلب توسط این نوع مستربچ در محصولات مبتنی بر پلاستیک افزایش می‌یابد. ‌ترکیباتی که به صورت مستربچ تولید می‌شوند، معمولاً گلوله‌های جامد (گرانول) هستند. با خرید مستربچ براق کننده می‌توانید رنگ، درخشندگی، خواص نوری و بسیاری ویژگی‌های ظاهری و عملکردی مورد نظر خود را به محصولات پلاستیکی اضافه کنید. برای بررسی مشخصات محصولات و اطلاع از قیمت مستربچ براق کننده از طریق شرکت «سی وان» اقدام کنید.

معرفی مستربچ براق کننده

مستربچ براق کننده (Optical Brightener) مواد سفید کننده فلورسنت نیز نامیده می‌شود. این مستربچ‌ها در پلیمرها برای کاهش زردی، بهبود سفیدی و افزایش روشنایی محصول اضافه می‌شوند. مستربچ‌های براق کننده از طریق یک مکانیسم فلورسنت کار می‌کنند که نور را در طیف UV جذب می‌کند و نور را در ناحیه آبی طیف مرئی ساطع می‌کند تا ظاهری روشن‌تر و شاداب‌تر به محصول پلاستیکی نهایی ایجاد کند. استفاده از این مستربچ تنها برای تولید محصولات پلاستیکی بی‌رنگ یا سفید رنگ توصیه می‌شود.

این نوع مستربچ با‌ترکیبی عالی از مشتقات آلی نوع بیس بنزوکسازول و پلیمر پلی الفین، به کاهش زردی محصول نهایی کمک می‌کند. این مستربچ قابلیت بازتابش نور آبی با جذب اشعه ماوراء بنفش را دارد. مستربچ‌های براق کننده ویژگی منحصر به فردی دارند که در شرایط عادی شفاف بوده و هنگام تحریک در محدوده UV قابل مشاهده هستند. مستربچ اپتیکال برایتنر اغلب برای افزایش سفیدی پلاستیک استفاده می‌شود. این مستربچ به طور خاص برای بسیاری از سیستم‌های پلیمری و رزین توسعه داده می‌شوند تا بهترین عملکرد ممکن را تضمین کنند.

اهمیت خرید مستربچ براق کننده

تولید کنندگان محصولات پلاستیکی می‌توانند برای ظاهری روشن و سفید را با روش‌های دیگر به جز مستربچ براق کننده ایجاد کنند. این کار را می‌توان با استفاده از مستربچ سفید یا سایر رنگ‌های پلاستیکی نیز انجام داد. اما یک مستربچ سفید یا رنگی، تنها رنگ مورد نظر را در شرایط نوری مناسب نمایش می‌دهد. با این حال، مستربچ براق کننده با اطمینان از اینکه رنگ‌ها در محیط‌های تاریک یا کم نور قابل مشاهده هستند، از مستربچ سفید و رنگی بهتر عمل می‌کند.

عوامل زیادی تولید یک محصول کاملا سفید را دشوار می‌کنند. از آنجایی که انواع مختلفی از پایه رزین وجود دارند، یافتن رنگ مناسب نیز دشوار خواهد بود. علاوه بر این، پردازش می‌تواند باعث ظاهر شدن مواد عجیب و غریب در مخلوط شود. چنین موادی ممکن است اثر نامطلوبی بر محصول نهایی داشته باشد. بنابراین، مستربچ براق کننده می‌تواند مشکلات مربوط به تولید محصولات پلاستیکی سفید و نامرئی را به کلی حل کند.

فواید مستربچ براق کننده

قیمت مستربچ براق کننده

مستربچ براق کننده می‌تواند روشنایی، تمیزی و سفیدی محصول را افزایش دهد. این مستربچ نور را در طیف‌های بنفش و فرابنفش (340 تا 370 نانومتر) جذب کرده و در ناحیه آبی (420 تا 470 نانومتر) دوباره منتشر می‌کند. این مهم باعث می‌شود رنگی که می‌بینید آبی‌تر به نظر برسد، زیرا مکانیسم فلورسنت اثرات رنگ زرد را پنهان می‌کند.

به منظور ایجاد این خواص مورد نیاز در مستربچ اپتیکال برایتنر، مواد شیمیایی روشن کننده خاصی به رزین پایه اضافه شدند. دیفنول وینیل-دی بنزوکسازول (C22H12N2O2) یکی از رایج‌ترین مواد شیمیایی است. روشن کننده‌ها در مقادیر کم به مستربچ‌ها اضافه می‌شوند (معمولاً کمتر از پنج درصد). مستربچ‌های روشن کننده نوری اغلب به شکل گلوله‌های زرد یا سبز روشن تولید می‌شوند.

مستربچ اپتیکال برایتنر می‌توانند فواید زیر را به کسب و کارهای تولید کننده اقلام محصولات ارائه دهد:

  • افزایش درخشندگی محصولات رنگی
  • حاوی غلظت بالایی از روشن کننده‌ها
  • بهبود خواص نوری
  • جذاب‌تر محصولات نهایی
  • ایجاد براقیت و صافی به فیلم‌ها
  • افزایش قابلیت پردازش محصولات پلاستیکی
  • سفیدتر کردن پلیمرهای بازیافتی
  • کاهش زردی محصولات پلاستیکی
  • جذب کردن اشعه UV خورشید

کاربرد مستربچ براق کننده

قیمت مستربچ براق کننده

در کاربردهای کشاورزی مانند تولید فیلم، ورق و رافیا (نخ کاغذی) می‌توان از مستربچ‌های براق کننده استفاده کرد. الیاف پلاستیک و قطعات قالب گیری شده از‌ترموپلاستیک نیز با مستربچ‌های اپتیکال برایتنر ساخته می‌شوند. قالب گیری اکستروژن معمولا برای تولید بسته بندی‌های انعطاف پذیر کاربرد دارد.  جدا از قالب گیری تزریقی، قالب گیری دمشی و ریخته گری فیلم، اکستروژن نیز برای تولید محصولات بهداشتی و بهداشتی از مستربچ براق کننده بهره می‌برند. به غیر از پلاستیک پلی اتیلن، مستربچ براق کننده برای کمک به سایر پلاستیک‌ها مانند LD، LLDPE، PP، PS، PET، ABS، PVC، نایلون و غیره برای سفیدتر و روشن‌تر شدن رنگ استفاده می‌شوند.

قیمت مستربچ براق کننده

قیمت مستربچ اپتیکال برایتنر تحت تاثیر عواملی مختلفی مانند  کیفیت و نوع مواد اولیه تشکیل دهنده، میزان سفارش خرید، نرخ ارز و میزان عرضه و تقاضا قرار دارد. این مستربچ‌ها به صورت گرانول به فروش می‌رسند.

خرید مستربچ براق کننده از شرکت «سی وان»

مستربچ براق کننده به طور خاص برای دادن سفیدی و روشنایی به محصولات پلاستیکی بدون هیچ رنگ آبی استفاده می‌شود. برای تهیه گرانول‌های مستربچ براق کننده، مواد اولیه را آنقدر حرارت داده می‌شود تا به صورت یکنواخت ذوب شوند و سپس سرد شده و به صورت دانه بریده می‌شوند. شرکت «سی وان» یکی از تولیدکنندگان برتر انواع مستربچ‌هاست. مستربچ سی وان به ارائه محصولات و خدمات با کیفیت به مشتریان خود می‌بالد. علاوه بر این، این شرکت دارای یک آزمایشگاه کاملاً مجهز است که در آن جدیدترین محصولات تولید شده و کنترل کیفیت مطابق با دقیق‌ترین مشخصات تضمین می‌شوند.

سوالات متداول

مزایا استفاده از مستربچ براق کننده نوری چیست؟

بهبود زردی پلاستیک، از بین بردن سطح کدر محصول، بهبود رنگ سفید پلاستیک، تولید نایلون با سطح براق و صاف

بهبود خواص ظاهری محصولات تولیدشده با گرانول بازیافتی از مزایای استفاده از مستربچ روشن‌کننده نوری (Optical-Brightener) است.

2 reviews for مستربچ براق کننده

  1. آزموده

    سلام برای قالب تزیینی رنگی میتونم با استفاده از مستربچ براق کننده رنگشو فسفری کنم؟

  2. behzad

    سلام من تولیدات صندلی پلاستیکی دارم. میتونم از این محصول جهت سفید شدن صندلی ها استفاده کنم؟ رنگ صندلی های فعلی کمی شیری رنگ است.

    • c1polymer

      سلام بله میتونین از این مدل مستربچ استفاده کنین جهت سفید تر شدن محصول

Add a review

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *