1. سی‌وان پلیمر
  2. /
  3. کامپاندهای پلیمری
  4. /
  5. کامپاند پلی آمید الیاف

کامپاند پلی آمید الیاف

دسته محصول: کامپاندهای پلیمری
دیتاشیت ها
زیردسته‌های این محصول
نتیجه‌ای پیدا نشد.

کامپاند پلی آمید الیاف که با نام‌های پلی آمید 6.6 با الیاف شیشه و نایلون 6/6 شناخته می‌شود، یکی از پرکاربردترین ترموپلاستیک‌های مهندسی است. پلی آمید 66 الیاف شیشه به دلیل تعادل عالی بین استحکام، شکل‌پذیری و مقاومت در برابر حرارت، کاندیدای خوبی برای کاربردهای مربوط به جایگزین فلز است. پردازش کامپاند پلی آمید الیاف بسیار آسان است، به طوری که برای همه چیز از اجزای پیچیده و دیواره نازک گرفته تا محفظه‌های ضخیم و بزرگ کاربرد دارد. برای خرید کامپاند پلی آمید الیاف با مشاوران ما در شرکت «سی وان» تماس بگیرید.

کامپاند پلی آمید الیاف چیست؟

پلی آمید 6.6 با الیاف شیشه از دو مونومر حاوی 6 اتم کربن، هگزامتیلن دی آمین و اسید آدیپیک ساخته شده است. نایلون 66 با پلی تراکم هگزامتیلن دی آمین و اسید آدیپیک سنتز می‌شود. مقادیر معادل هگزامتیلن دی آمین و اسید آدیپیک در آب ترکیب می‌شوند. در اجرای اولیه، نمک آمونیوم یا کربوکسیلات حاصل جدا خواهد شد و سپس به صورت دسته‌ای یا به طور مداوم برای القای پلی کندانسیون حرارت داده شد.

نایلون 6/6 یک پلیمر با منشا پتروشیمی است که مقاومت شیمیایی خوبی در برابر چربی‌ها، هیدروکربن‌ها، روغن‌های روان کننده و غیره دارد. این ماده مقاومت کمتری در برابر اسیدها، بازها، معرف‌های اکسید کننده و محلول‌های نمکی خواهد داشت. کامپاند پلی آمید الیاف 6.6 می‌تواند تا 9 درصد جذب آب داشته باشد.

رطوبت داخل پلی آمید به عنوان یک نرم کننده عمل می‌کند و باعث می‌شود مکانیسم اثر آن بسته به مقدار جذب شده متفاوت باشد. افزایش رطوبت جذب شده باعث بهبود استحکام و ارتجاعی مواد (مقاومت در برابر ضربه) و در نتیجه کاهش مدول الاستیک و سفتی مواد می‌شود. پلی آمید 6.6 الیاف شیشه خواص حرارتی و مقاومت خوبی در برابر پیری حرارتی از خود نشان می‌دهد.

کاربردهای کامپاند پلی آمید الیاف

پلی آمید 6.6 با الیاف شیشه اغلب زمانی استفاده می‌شود که به استحکام مکانیکی بالا، سفتی، پایداری خوب در برابر حرارت یا مقاومت شیمیایی نیاز باشد. ایت ماده در الیاف برای منسوجات و قطعات قالب گیری استفاده می‌شود. نایلون 66 به خوبی برای ساخت اشیاء سه بعدی، عمدتاً با قالب گیری تزریقی مناسب است. این ماده کاربرد وسیعی در خودروسازی دارد که اغلب در مخازن انتهایی رادیاتور، روکش‌های راکر، منیفولدهای ورودی هوا، مخازن روغن و هبخش‌های ساختاری متعدد دیگر مانند لولاها و قفس‌های بلبرینگ است.

کاربردهای دیگر پلی آمید 66 الیاف شیشه عبارتند از:

  • عایق الکتریکی
  • لوله‌ها
  • پروفیل‌ها
  • قطعات مختلف ماشین آلات
  • تسمه‌های نقاله
  • شیلنگ‌ها

نایلون 66 به ویژه گریدهای تقویت شده با الیاف شیشه می‌تواند به طور موثری با محصولات بدون هالوژن ضد حریق همراه شوند. سیستم‌های بازدارنده شعله مبتنی بر فسفر در این پلیمرهای ضد حریق استفاده می‌شوند و بر پایه دی اتیل فسفینات آلومینیوم و سینرژیست‌ها هستند. آنها برای برآورده کردن تست‌های اشتعال پذیری UL 94 و همچنین تست‌های احتراق سیم برق (GWIT)، تست اشتعال‌پذیری سیم درخشان (GWFI) و شاخص ردیابی مقایسه‌ای (CTI) طراحی شده‌اند. کاربردهای اصلی آن در صنعت برق و الکترونیک است.

خرید کامپاند پلی آمید الیاف از شرکت «سی وان»

پلی آمید 6.6 با الیاف شیشه یک پلی آمید مصنوعی است که از ترکیب هگزامتیلن دی آمین و اسید آدیپیک ایجاد می‌شود. این رایج‌ترین نوع نایلون است که برای کاربردهای مهندسی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما در برابر اشعه UV مقاومتی ندارد. در برابر سایش و هیدروکربن‌ها سفت و مقاوم است.

در کاربردهایی که به استحکام، شکل پذیری و مقاومت شیمیایی بالا نیاز دارند استفاده می‌شود.  توجه داشته باشید که ویژگی‌های دقیق هر کامپاند پلی آمید الیاف ممکن است بستگی به نوع پلی آمید، افزودنی‌ها و شرایط تولید داشته باشد. همچنین، این ویژگی‌ها می‌توانند با پردازش مختلف مانند ریزپردازش و مکانیک پیشرفته تغییر کنند. برای خرید کامپاند پلی آمید الیاف از شرکت «سی وان» با تیم مشاوران ما تماس بگیرید.

Reviews

There are no reviews yet.

Be the first to review “کامپاند پلی آمید الیاف”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *