مستربچ شفاف کننده

دسته محصول: مستربچ های افزودنی
دیتاشیت ها

پلاستیک شفاف عمدتاً زمانی استفاده می‌شود که شفافیت مواد هدف اصلی محصولات باشد. ظاهر مه آلود پلاستیک پلی پروپیلن با مستربچ شفاف کننده به حالتی شفاف در می‌آید. این مستربچ به طراحان محصول اجازه می‌دهد تا قطعات پلاستیکی با ظاهر جذابی را ایجاد کنند. دیده شدن محصولات غذایی و کالاها می‌تواند انتخاب محصول را آسان کند و در نتیجه رضایت مشتری را افزایش دهد. اگر شما در تولید محصولات پلاستیکی فعال هستید و می‌خواهید کیفیت محصولات خود را بهبود دهید، خرید مستربچ افزودنی شفاف کننده از وبسایت «سی وان» توصیه می‌شود.

مستربچ شفاف کننده چیست؟

اکثر پلی پروپیلن‌ها (PP) به ویژه هموپلیمر ایزوتاکتیک، ساختاری نیمه کریستالی دارند. وجود این نواحی کریستالی در پلی پروپیلن می‌تواند سختی، خواص فیزیکی-مکانیکی و مقاومت حرارتی محصول نهایی را افزایش دهد. با این حال، مناطق کریستالی نسبتاً بزرگ در ساختار پلی پروپیلن می‌تواند منجر به کاهش خواص نوری آن و در نتیجه کدورت (کدری) محصول نهایی شود. این کدورت می‌تواند برای تمایل مشتریان به استفاده از محصول در کاربردهای مختلف به ویژه در صنعت بسته بندی مضر باشد.

استفاده از مستربچ‌های شفاف کننده (Clarifying Additive Masterbatch) به طور قابل توجهی کاربردهای بالقوه پلی پروپیلن را در صنایع مختلف به ویژه در صنایع بسته بندی و فیلم افزایش داده است. معمولاً پلی پروپیلن به آرامی به کریستال‌های بزرگ تبدیل می‌شود. این کریستال‌ها عموماً در اطراف ناخالصی‌های پلیمری طبیعی تشکیل می‌شوند که به این پدیده «هسته زایی» می‌گویند.

در غیاب مستربچ شفاف کننده، اندازه بلورهای پلی پروپیلن بزرگتر از طول موج نور مرئی می‌شود که باعث پراکندگی نور و کدورت پلیمر می‌شود. با این حال، استفاده از مستربچ‌های شفاف کننده، سرعت هسته‌زایی و همچنین سرعت تبلور ساختار پلیمری را افزایش می‌دهد. بنابراین بلورهایی با اندازه کوچک‌تر از طول موج نور مرئی در ساختار محصول تشکیل می‌شوند، به طوری که نور مرئی از آنها عبور کرده و پلیمری شفاف تولید می‌کند.

قیمت و خرید مستربچ افزودنی شفاف کننده (مرداد 1403)

عوامل موثر بر قیمت مستربچ شفاف کننده اغلب شامل کیفیت مواد اولیه، نوسانات ارزی و میزان عرضه و تقاضا است. همچنین توجه به برند سازنده نیز مهم است. بسیاری از تولیدکنندگان به دلیل اعتبار بالا و کیفیت خوب محصولاتشان، تقاضای زیادی برایشان وجود دارد. مهم است که بیشتر به کیفیت مستربچ توجه کنید، زیرا این موضوع رابطه مستقیمی با میزان فروش شما دارد.

مزایای مستربچ افزودنی شفاف کننده

عوامل شفاف کننده که به طور هدفمند برای بهینه سازی خواص نوری استفاده می‌شوند، به عنوان مستربچ شفاف کننده شناخته می‌شوند. این مستربچ که شفافیت پلیمرهای نیمه بلوری را افزایش می‌دهند، مهمترین عامل در شفافیت نهایی اقلام پلاستیکی است. کاربرد عمده برای تولید مستربچ شفاف کننده پلی پروپیلن شفاف است. این مستربچ به کاهش مقدار مه آلودگی پلاستیک‌ها کمک زیادی می‌کند.

مستربچ شفاف کننده محصولی مقرون به صرفه است که عملکرد بالایی را ارائه می‌دهد. این عامل شفاف کننده را می‌توان با استفاده از روش‌های موجود پردازش، قالب گیری تزریقی، قالب گیری دمشی و اکستروژن پردازش کرد. می‌توان آن را در دمای پایین‌تر (220 درجه سانتیگراد) پردازش کرد و در عین حال باعث صرفه جویی در مصرف انرژی شود. مستربچ شفاف کننده خواص نوری را افزایش داده و زردی را در محصل نهایی کاهش می‌دهد. با این حال، از فواید استفاده از مستربچ افزودنی شفاف کننده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مستربچ شفاف کننده پلی اتیلن

  • افزایش بهره وری
  • اثربخشی هزینه
  • تطبیق پذیری بالا
  • خواص فیزیکی پیشرفته مانند سختی بالاتر و HDT
  • پردازش پذیری گسترده‌تر
  • خواص طعم و بوی عالی
  • کاهش زمان تزریق محصول در قالب
  • افزایش زیبایی محصولات
  • قابلیت هسته زایی برجسته
  • افزایش وضوح و شفافیت
  • قابل استفاده در مایکروویو
  • استفاده در صنایع مواد غذایی

کاربردهای مستربچ افزودنی شفاف کننده

پلی پروپیلن یک پلاستیک غیر قابل تعویض در بسیاری از کاربردها مانند صنعت فیلم و بسته بندی است. این پلیمر پردازش پذیری خوب و خواص مکانیکی کافی با قیمت مناسب را برای تولید کنندگان فراهم می‌کند. اما خواص نوری و ظاهر مه آلود به دلیل ماهیت نیمه بلوری پلی پروپیلن در برخی موارد قابل قبول نیست.

مواد پلاستیکی ساخته شده با PP باید با عوامل شفاف کننده اصلاح شوند تا بر فرآیند تبلور تأثیر بگذارند تا شفافیت محصولات نهایی را بهبود بخشند. درحقیقت، مستربچ شفاف کننده برای شفاف و شیشه‌ای کردن ظاهر پلاستیک‌ها استفاده می‌شود. از کاربردهای مستربچ افزودنی شفاف کننده می‌توان برای فیلم و ورق اکستروژن، ظروف یکبار مصرف غذا، محصولات خانگی و بهداشتی، سرنگ و لوازم آزمایشگاهی پزشکی و قطعات تزریقی پلیمری استفاده کرد.

مستربچ‌ شفاف کننده PP

نام دیگر مستربچ شفاف کننده، مستربچ هسته زا پلی پروپیلن است که منجر به افزایش سرعت و درصد کریستالی مذاب پلیمر به شکل چشمگیری می‌شود. این موضوع باعث افزایش شفافیت قطعات، کاهش جمع شدگی قطعه پلاستیکی، از بین بردن کدری، و جلای بیشتر قطعه خواهد شد. از این رو این افزودنی ضمن بهبود خواص فیزیکی و ظاهری، موجب بهبود خواص فرآیند نیز خواهند شد که کاهش سیکل پروسه تزریق از جمله این موارد محسوب می شود. این محصول جهت محصولاتی که بر پایه پلی اتیلن نیز تولید می‌شوند کاربردی است. شایان  ذکر است که PP  یک پلیمر نیمه کریستال است و مستربچ های شفاف کننده PP  سرعت و درصد کریستالی شدن را بیشتر می‌کنند.

فروش مستربچ شفاف کننده توسط «سی وان»

«سی وان» مفتخر است که با بالاترین کیفیت مستربچ، افزودنی‌هایی با خواص فیزیکی و شیمیایی برجسته و مناسب برای استفاده در فناوری‌های مختلف تولید پلاستیک را به مشتریان ارائه می‌دهد. ما با سال‌ها تجربه در صنعت تولید انواع مستربچ تیمی متشکل از پرسنل و مهندسین بسیار متخصص، سیستم ماشین آلات و تجهیزات مدرن، مواد ورودی با کیفیت بالا، همیشه انتخابی قابل اعتماد برای مشتریان خود بوده‌ایم. برای خرید مستربچ شفاف کننده و طرح هرگونه سوال با تیم مشاوران ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

ویژگی‌های مستربچ شفاف کننده پلی پروپیلن چیست؟

از بین بردن کدری محصول، ایجاد براقیت در محصول و افزایش پایداری در ابعاد محصول از ویژگی‌های مستربچ شفاف کننده پ پ است.

1 review for مستربچ شفاف کننده

  1. اسوده

    سلام برای شفافیت بیشتر محصول از این استفاده کنم یا از افزودتی کربنات کلسیم؟

Add a review

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *